dinsdag 28 november 2017

ANAND MAHABIER


Hoe heb je dit werk gemaakt?
ANAND MAHABIER : Het is een foto van een wolk die bewerkt is in Photoshop. De wolk heb ik gedupliceerd en naast de bestaande wolk 'geplakt'. De foto ligt bovenop op een kastje. Het kastje heeft een laatje waarin nog een twintigtal duplicaten liggen van de foto.

Waarom heb je dit werk gemaakt?
ANAND MAHABIER : Ik heb dit werk gemaakt naar aanleiding van de simpele observatie dat geen wolk hetzelfde is en de vraag die je daarbij kunt stellen. Wat zou het betekenen als aan de hemel zich plots twee exact dezelfde wolken zouden voordoen? Experimenterend met verschillende vormen van presenteren heb ik toen een reeks gemaakt. Uiteindelijk belandde al deze foto’s in het laatje van mijn bureau. Dit aanschouwende stelde ik me toen een filmische scene voor, van een detective die bewijs verzamelt en allemaal foto’s van een wolk in z’n laatje heeft liggen. Uiteindelijk heeft dit geleidt tot de vorm van presenteren die het nu aangenomen heeft.

HOE=HET NU stopt in 2018

Van 2008 tot en met 2010 in K13 in Velp en van 2012 tot en met 2017 in ACEC Apeldoorn vond jaarlijks de tentoonstelling en veiling HOE=H...