dinsdag 28 november 2017

BRIEKE DROST


Hoe heb je dit werk gemaakt?
BRIEKE DROST: Ik heb getekend met potlood op papier: van hard, licht grijs, naar steeds zwarter potlood.(4b). Ik gum veel. Uiteindelijk gebruikte ik in deze tekening witte temperaverf, dekkend en half transparant. 

Waarom heb je dit werk gemaakt?
BRIEKE DROST: Bij deze tekening werd ik bijna misselijk van al die parels die ik stuk voor stuk in elkaar moest prutsen. Maar de beloning kwam op het laatst: de lichtpunten of ’high lights’ op de parels met witte temperaverf. Dat is echt een heerlijk werkje, wel heel priegelig, want het komt er erg op aan. Een extra ‘geluk’ is dat het grafiet van het potlood, gecombineerd met de witte tempera, die mooie blauwachtige glans van de parel zo goed nabootst. De good luck charm, het klavertje vier rechts, in combinatie met de parels maken de armband zo aantrekkelijk voor mij.

HOE=HET NU stopt in 2018

Van 2008 tot en met 2010 in K13 in Velp en van 2012 tot en met 2017 in ACEC Apeldoorn vond jaarlijks de tentoonstelling en veiling HOE=H...