dinsdag 28 november 2017

CHARLOTTE ARENDS


Hoe heb je dit werk gemaakt?
CHARLOTTE ARENDS: De schalen heb ik gemaakt van klei die ik in een mal zo dun mogelijk probeer te kneden. Als ze biscuit gebakken zijn, haal ik ze voorzichtig (!) uit de mal en dan kan er glazuur op. Soms spray ik de schalen heel dun, zodat je als het ware '‘druppels' blijft zien, of er een effect van schaduw-licht ontstaat. Andere schalen glazuur ik juist dik en daarbij zoek ik naar kleurencombinaties.
Waarom heb je dit werk gemaakt?

Waarom heb je dit werk gemaakt?
CHARLOTTE ARENDS: Alles wat ik maak, heeft te maken met momenten van beweeglijkheid en kwetsbaarheid, het kan zo kapot zijn en voorbij. Je moet het voelen en zien en snappen; pak zo’n schaal op en je bent bang om met je handen te hard te duwen. Er is geen waarom. 

HOE=HET NU stopt in 2018

Van 2008 tot en met 2010 in K13 in Velp en van 2012 tot en met 2017 in ACEC Apeldoorn vond jaarlijks de tentoonstelling en veiling HOE=H...