dinsdag 28 november 2017

CHRISTOPH HEEK


Hoe heb je dit werk gemaakt?
De werken zijn tekeningen, gemaakt met Oost-Indische inkt, potlood en fixeermiddel. Soms gebruik ik het fixeermiddel als een soort schildermedium dat het pigment van de inkt transporteert. Jaren heb ik alleen met zwart, wit en grijs gewerkt en de mogelijkheden van deze 'niet kleuren' onderzocht. Het gebruik van kleur in mijn werk is vrij nieuw.

Waarom heb je dit werk gemaakt?
In mijn werk onderzoek ik meestal de mogelijkheden van composities in informele dus niet figuratieve tekeningen. In dit geval staat het vierkante formaat in het centrum. Uitgangspunt is vaak een vlak of een lijn die intuïtief ontstaat. Hieruit bouw ik dan een compositie op. Wat mij fascineert, is dat dit niet op een gereflecteerde of intellectuele manier werkt. Het is meer een soort intuïtief werken. Tekenen wordt daardoor een andere vorm van denken. 

HOE=HET NU stopt in 2018

Van 2008 tot en met 2010 in K13 in Velp en van 2012 tot en met 2017 in ACEC Apeldoorn vond jaarlijks de tentoonstelling en veiling HOE=H...