dinsdag 28 november 2017

JASPER VAN DER GRAAF


Hoe heb je dit werk gemaakt?
JASPER VAN DER GRAAF: Ik heb dit werk van tevoren in het klein met digitaal & analoog knip & plakwerk in het klein ontworpen. Vervolgens heb ik het met tape uitvergroot op linnen. Dat is een secure klus, alles gebeurt op schaal en kleine hoeken en details moeten met een stanleymes gesneden worden. Daarna wordt het met olieverf ingeschilderd en moet de tape worden verwijderd. Ook dat is een klus die aandacht vergt, want bij een foutje kan het werk de prullenbak in.

Waarom heb je dit werk gemaakt?
JASPER VAN DER GRAAF :Het leek me boeiend om een schilderij in oplage te maken, in dit geval een oplage van 3, als een multiple. Deze techniek maakt dat mogelijk. Het werk kan dan lager in prijs kan worden aangeboden dan bij een unicum. Ik heb het gemaakt in 2015 ter gelegenheid van een tentoonstelling in Rotterdam bij PHK18, waar ik het ontwerp ook als muurschildering heb uitgevoerd.


HOE=HET NU stopt in 2018

Van 2008 tot en met 2010 in K13 in Velp en van 2012 tot en met 2017 in ACEC Apeldoorn vond jaarlijks de tentoonstelling en veiling HOE=H...