dinsdag 28 november 2017

PATTY STRUIK


Hoe heb je dit werk gemaakt?
PATTY STRUIK: Het zijn collages, die digitaal zijn opgebouwd uit gescande foto's en met Photoshop bewerkte lagen, en uiteindelijk geprint in één f

otografische laag. 

Waarom heb je dit werk gemaakt?
PATTY STRUIK: Deze collages waren onderdeel van een installatie die ik gemaakt heb voor een tentoonstelling in Kunsthal Kade in Amersfoort. Opdracht was vanuit mijn beeldverzamelingen een cabinet te maken met als onderwerp 'inspiratie'. Deze presentatie heb ik de titel 'Eternal Eureka' gegeven, evenals het erbij uitgegeven boekwerkje, dat ook te koop is. Ik toonde daar diverse beeldschermen met daarin een keuze uit mijn verzamelingen van afbeeldingen. Deze collagewerken waren als het ware 'stills' die er tussen hingen, en hebben dezelfde formaten als de beeldschermen.


HOE=HET NU stopt in 2018

Van 2008 tot en met 2010 in K13 in Velp en van 2012 tot en met 2017 in ACEC Apeldoorn vond jaarlijks de tentoonstelling en veiling HOE=H...