dinsdag 28 november 2017

THEO SEMEIJN


Hoe heb je dit werk gemaakt?
THEO SEMEIJN: Twee horizontale lijnen verdeeld door een verticale in het midden op grijs karton. Die lijnen zijn getrokken met Oost-Indische inkt. Links is de binnenruimte beschilderd met witte acrylverf en beplakt met een bonnetje van benodigdheden voor het maken van het werkje. Rechts heb ik de ruimte uitgesneden en deels gescheurd. Het geheel is geplakt op karton dat tevoren met Oost-Indische inkt zwart is gemaakt, waarna aan de linkerkant nog een verticale lijn is getrokken als begrenzing van het wit en het totaal langs de horizontale en verticale begrenzingen is uitgesneden.

Waarom heb je dit werk gemaakt?
THEO SEMEIJN: Ik heb drie maanden geleden een verlamming opgelopen van mijn oogspiertjes, waardoor ik dubbelzag. Gelukkig ben ik inmiddels zo goed als hersteld. Het werkje is een van de dingen die ik in de afgelopen periode gemaakt heb met gebruik van een oog en het andere oog gesloten om dubbelzien te vermijden. Daar moet het iets mee te maken hebben.

HOE=HET NU stopt in 2018

Van 2008 tot en met 2010 in K13 in Velp en van 2012 tot en met 2017 in ACEC Apeldoorn vond jaarlijks de tentoonstelling en veiling HOE=H...